Táplálkozási kisokos FELNŐTTEKNEK

Digitális táplálkozási kisokosként célunk hiteles szakmai irányelveken alapuló tanácsokkal szolgálni a FELNŐTTEK számára, hogy milyen élelmiszerből, ételből mennyit javasolt ennie napi, heti vagy havi rendszerességgel. A javasolt adagok, gyakoriságok meghatározásánál figyelembe vesszük a fizikai aktivitást, az egészségi állapotot és táplálkozási szokásokat.
Kérdőív
Miből mennyit?

kiemelt cikkek

Kardioprotektív mintaétrend Kardioprotektív mintaétrend
Szív- és érrendszeri betegségben szenvedő betegeknek általánosan javasolt mintaétrend, amely a betegségből eredő szövődmények, valamint a betegség állapotának rösszabbodásának megelőzését tűzi ki célul. Csökkentett zsír-, telítettzsírsav-, koleszterin-, nátriumtartalmú, emelt rosttartalmú, vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag alapanyagokat tartalmaz. Naponta kb. 2000 kcal-t biztosít. Az egyéni szükségletek, igények alapján dietetikussal történő egyeztetés is szükséges.
2019-08-25
A szív- és érrendszeri betegségek kockázatát növelő étrendi tényezők A szív- és érrendszeri betegségek kockázatát növelő étrendi tényezők
Hazánkban az összes haláleset mintegy feléért a szív- és érrendszeri betegségek felelősek. Sajnálatos tény, hogy az EU tagállamai közül az élen foglalunk helyet e tekintetben. A helytelen táplálkozási szokások, valamint a mozgásszegény életmód szoros összefüggésben állnak ezen betegségek kialakulásával, így érdemes tisztában lenni azokkal az élelmiszerekkel, amelyek növelik a kockázatot.
2018-10-01
A szív- és érrendszeri betegségek kockázatát csökkentő étrendi tényezők A szív- és érrendszeri betegségek kockázatát csökkentő étrendi tényezők
Hazánkban az összes haláleset feléért a szív- és érrendszeri betegségek felelősek. Sajnálatos tény, hogy az EU tagállamai közül az élen foglalunk helyet e tekintetben. A helytelen táplálkozási szokások, valamint a mozgásszegény életmód szoros összefüggésben állnak ezen betegségek kialakulásával, így érdemes tisztában lenni azokkal az élelmiszerekkel, amelyek csökkentik a kockázatot.
2018-10-01